Rower gravel Trek Checkpoint SL 5 AXS Gen 3
Checkpoint SL 5 AXS Gen 3 to gotowy na przygody rower gravelowy z włókna węglowego idealny na to, by jechać z odległym horyzontem jako celem. Lekka rama z włókna węglowego wykorzystuje geometrię opracowaną pod kątem komfortu, oferuje prześwit na opony 50 mm (zgodnie z pomiarem), a wraz z widelcem wyposażona jest w mnóstwo punktów mocowania. Ponadto technologia komfortu IsoSpeed pochłania nieprzyjemne wibracje, dzięki czemu płyniesz po nierównościach i dziurach. Wyposażony jest w sterowany bezprzewodowo 12-biegowy napęd SRAM Apex XPLR AXS zapewniający w bród przełożeń potrzebnych na odkrywanie zapylonych tras.
Dlaczego je pokochasz?
- Zastosowana w Checkpoint gravelowa geometria długodystansowa Gravel Endurance umożliwia wyższą pozycję, a krótszy rozstaw ramy zapewnia komfort podczas całodziennych przygód na szutrze, na lekkich singletrackach, podczas długich wycieczek i nie tylko
- Wygładzająca trasy technologia komfortu IsoSpeed pochłania wibracje z nierównych nawierzchni, dzięki czemu dłużej zachowujesz siły.
- Przygotowany na najtrudniejsze nawet trasy napęd 12-biegowy SRAM Apex XPLR AXS umożliwia precyzyjne, w pełni bezprzewodowe sterowanie zmianą biegów
- Dzięki prześwitowi na opony 50 mm (zgodnie z pomiarem) możesz zwiększyć przyczepność i jednocześnie płynność jazdy na bardziej wyboistych drogach szutrowych
- Przewieziesz tyle bagażu, ile tyko zechcesz, korzystając ze schowka w ramie i niezliczonych punktów mocowania na ramie i widelcu na bidony, bagażniki przednie i tylne, błotniki oraz torby Adventure zaprojektowane specjalnie dla Checkpoint i pasujące do niego jak ulał.
- Kompatybilny ze sztycą regulowaną i widelcem amortyzowanym (oprócz rozmiaru XS)
* Uwaga – jeśli nie podano inaczej, specyfikacja dotyczy wszystkich rozmiarów
Rama z widelcem
Rama
Włókno węglowe OCLV Serii 500, IsoSpeed, drzwiczki schowka w rurze dolnej, ukryte mocowania błotników, mocowania bagażników, zintegrowane mocowania torby w ramie, niewidoczne prowadzenie linek i przewodów, T47, hydrauliczne hamulce tarczowe flat mount, wbudowana prowadnica łańcucha, demontowalny wieszak przerzutki przedniej, uniwersalny wieszak przerzutki tylnej UDH, sztywna oś przelotowa 142 x 12 mm ze zwężeniem
Widelec
Checkpoint full carbon, tapered carbon steerer, fender mounts, triple rack mounts, flat mount disc, 12x100mm chamfered thru axle
Maks. kompatybilny skok widelca 40mm (XS: compatible with rigid fork only)
Waga
ML - 9.50 kg / 20.95 lbs (z uszczelniaczem TLR, bez dętek)
Ograniczenie wagowe Maksymalne obciążenie tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 125 kg.
System elektryczny
Bateria Akumulator SRAM eTap (z ładowarką)
Napęd
Przerzutka tylna SRAM Apex XPLR eTap AXS, maks. zębatka 44T
*Korba Rozmiar: XS, S
SRAM Apex 1, 40T, DUB Wide, 165 mm długości
Rozmiar: M
SRAM Apex 1, 40T, DUB Wide, 170 mm długości
Rozmiar: ML, L
SRAM Apex 1, 40T, DUB Wide, 172,5 mm długości
Rozmiar: XL
SRAM Apex 1, 40T, DUB Wide, 175 mm długości
Wkład suportu SRAM DUB, gwintowany T47, wewnętrzne łożyska
Kaseta SRAM XPLR PG-1231 11-44, 12-rzędowa
Łańcuch SRAM Apex, 12-rzędowa
Maks. wielkość zębatki 1x:44 2x: 46/30
Koła
Koło przednie
Bontrager Paradigm SL, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, szerokość obręczy 21 mm, sztywna oś przelotowa 100 x 12 mm
Koło tylne
Bontrager Paradigm SL, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, szerokość obręczy 21 mm, sztywna oś przelotowa 142 x 12 mm
Piasta przednia Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza centerlock, oś przelotowa 100 x 12 mm
Zacisk przedni Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Piasta tylna Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza centerlock, bębenek Shimano 11-rzędowy, oś przelotowa 142 x 12 mm
Zacisk tylny Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Obręcz Bontrager Paradigm SL, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 24 otwory, 21 mm szerokości, zawór Presta
Szprychy 14 g, ze stali nierdzewnej, czarne
*Opona Rozmiar: XS, S, M, ML, L, XL
Bontrager Girona Pro, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, zabezpieczenie przed przebiciem GR, stopka z aramidu, 60 tpi, 700 x 42 mm
Rozmiar: XS, S, M, ML, L, XL
Bontrager Girona RSL, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, zabezpieczenie przed przebiciem GR, stopka z aramidu, 220 tpi, 700 x 42 mm
Element opony Uszczelniacz Bontrager TLR, 177 ml
Taśma na obręcz TLR Bontrager
Maks. rozmiar opon 50 mm bez błotników, 42 mm z błotnikami
Komponenty
*Siodełko Rozmiar: XS, S
Verse Short Comp, szyny stalowe, szerokość 155 mm
Rozmiar: M, ML, L, XL
Verse Short Comp, szyny stalowe, szerokość 145 mm
Sztyca Bontrager z włókna węglowego, 27,2 mm, przesunięcie 8 mm, długość 330 mm
*Kierownica
Rozmiar: XS
Bontrager Elite Gravel, aluminium, 40 cm szerokości
Rozmiar: S, M
Bontrager Elite Gravel, aluminium, 42 cm szerokości
Rozmiar: ML, L
Bontrager Elite Gravel, aluminium, 44 cm szerokości
Rozmiar: XL
Bontrager Elite Gravel, aluminium, 46 cm szerokości
Taśma na kierownicę Owijka Bontrager Supertack Perf
*Wspornik kierownicy
Rozmiar: XS
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 60 mm długości
Rozmiar: S
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 70 mm długości
Rozmiar: M, ML
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 80 mm długości
Rozmiar: L
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 90 mm długości
Rozmiar: XL
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 100 mm długości
Tarcza hamulcowa SRAM Paceline, zaokrąglona, centerlock, 160 mm
Rozmiar tarczy Maksymalna średnica tarczy: 180 mm z przodu i z tyłu
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w informacjach o produktach zawartych na tej stronie, w dowolnym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia, w tym w odniesieniu do produktów, specyfikacji, modeli, kolorów, materiałów i cen. Ze względu na problemy z łańcuchem dostaw może dojść do zastąpienia części innymi kompatybilnymi w dowolnej chwili, bez wcześniejszego powiadomienia.
Masy rowerów i ram zostały podane dla pomalowanych ram w wersji przedprodukcyjnej w momencie publikacji. Masy w finalnej wersji produkcyjnej mogą się różnić.
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.