Lampa przód Knog Blinder E 900 EBIKE
- Blinder E 900 to nowa jakość miejskiego oświetlenia dla rowerów elektrycznych, która pomoże Ci widzieć i być widocznym w każdych warunkach oświetleniowych. Solidna konstrukcja, precyzyjnie zaprojektowana optyka soczewki i wysokiej jakości diody LED są najlepsze w swojej klasie, a zintegrowany przycisk sprawia, że obsługa lampki jest intuicyjna i łatwa.
Jednoczęściowy korpus z aluminium 6061 obrabianego CNC, jest niewiarygodnie mocny, a przy tym lekki.
Obrabiane CNC żebra chłodzące pomagają odprowadzać ciepło generowane przez mocne światło.
Obrotowa regulacja zarówno uchwytu na kierownicy, jak i lampki na uchwycie oferuje użytkownikowi niezliczoną ilość kombinacji na znalezienie idealnego kąta padania światła.
Trwałe i lekkie mocowanie wykonane metodą obróbki CNC, w połączeniu ze specjalnie zaprojektowanymi silikonowymi podkładkami, zapewniają odporność na wibracje i stabilność lampki na kierownicy.
Dodatkową funkcją bezpieczeństwa w E 900 są boczne okienka, dzięki którym światło jest widoczne prostopadle do kierunku jazdy, co znacznie poprawia widoczność i bezpieczeństwo rowerzysty.
Inteligentny przycisk podświetlany diodami LED sygnalizuje tryby świateł krótkich i długich.
Lampka Blinder E 900 jest zasilana z systemu e-roweru i kompatybilna z silnikami elektrycznymi wszystkich głównych marek, w tym Bosch, Brose, Shimano Steps, Yamaha i innych.
• Źródło światła: 6 x dioda LED
• Maksymalna moc światła: 900 lm
• Tryby świecenia: High stały 900 lm@8 W; Pulse migający 450 lm; Strobe migający 450 lm; Low stały 300 lm; Eco migający 400 lm
• Napięcie wejściowe: 12V (5-14 V) DC / 11 W
• Wskaźnik trybu działania: Tak
• Waga: 85 g
• Wymiary: 32 x 32 x 36 mm
• Stopień wodoodporności IP67
• Obudowa: aluminium 6061 CNC
• Uchwyt mocujący: aluminium 6061 CNC
• Średnica montażu do kierownicy: 31.8 - 35 mm
• Włącznik: na obudowie
• Temperatura pracy: -20 do 50°C
• Złącze akumulatora: 1200 mm E-Bike Extension Cable
• Zródło zasilania: silnik E-Bike
• Kompatybline silniki E-Bike: Bosch, Brose, Shimano Steps, Yamaha
W ZESTAWIE
• lampa Blinder E 900
• uchwyt na kierownice z podkładkami 31,8 mm / 35 mm
• kabel zasilający E-Bike 1200 mm
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.