Rower górski Trek Procaliber 6 29"

Towar dostępny - wysyłka w 24 godziny!
5 799,00 zł
Brutto

Procaliber 6 to rower górski cross-country stworzony do ostrej jazdy i singletracków. Idealnie równoważy gotowość do wyścigów z przystępną ceną, a to dzięki aluminiowej ramie o nowoczesnej geometrii, która wzorowo radzi sobie z szybkimi zakrętami i trudnymi odcinkami szlaków, i tylko czeka, by wystrzelić w górę na podjazdach. Całość dopełniają 12-biegowy napęd Shimano i widelec RockShox o 120 mm skoku, które dają Ci wszystkie potrzebne przełożenia i niezbędny komfort.

Kolor
  • Satin Trek Black/Lithium Grey
  • Viper Red/Crimson
Rozmiar

Darmowa i szybka dostawa
Odbierz osobiście

Rama 
aluminium, wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, wyważone bezpośrednie mocowanie hamulca, Boost148
Widelec RockShox Judy SL, sprężyna SoloAir, blokada TurnKey, zwężana rura sterowa, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 100 mm skoku
Maks. kompatybilny skok widelca 110mm (515 axle-to-crown)

Koła
Piasta przednia Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza na 6 śrub, Boost110, oś przelotowa 15 mm
Piasta tylna Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm
Obręcz Bontrager Kovee, dwuścienne, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 28 otworów, 23 mm szerokości, zawór Presta
Opona Bontrager XR2 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 x 2,20”
Element opony Uszczelniacz Bontrager TLR, 177 ml
Maks. rozmiar opon Rama: 29 x 2,40" Widelec: Patrz dane producenta

Napęd
Manetka Shimano Deore M6100, 12-biegowa
Przerzutka tylna Shimano Deore M6100, długi wózek
*Korba Size: S, M
Shimano MT511, zębatka 30T ze stali, Boost, 170 mm długości
Size: M, M/L, L, XL, XXL
Shimano MT511, zębatka 30T ze stali, Boost, 175 mm długości
Wkład suportu Shimano MT500, 92 mm, PressFit
Kaseta Shimano Deore M6100, 10-51, 12-rzędowa
Łańcuch Shimano Deore M6100
Maks. wielkość zębatki 36T, Min 30T

Komponenty
Siodełko Bontrager Arvada, szyny stalowe, szerokość 138 mm
*Sztyca Size: S
Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 330 mm
Size: M
Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 360 mm
Size: M/L, L, XL, XXL
Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 400 mm
*Kierownica Size: S, M, M/L
Bontrager Comp, ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm
Size: L, XL
Bontrager Comp, ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 750mm
Size: XXL
Bontrager Line, ze stopu aluminium, 35 mm, wznios 15mm, szerokość 750 mm
Chwyty Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z obejmą
*Wspornik kierownicy Size: S
Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stopni, 60 mm długości
Size: M, M/L
Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stopni, 70 mm długości
Size: L, XL
Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stopni, 80 mm długości
Size: XXL
Bontrager Kovee Pro, 35 mm, Knock Block, zgodny z Blendr, 13 stopni, 90 mm długości
Size: XXL
Bontrager Elite, 35 mm, 0 stopni, 90 mm długości
Hamulec Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano MT200
*Tarcza hamulcowa Size: S, M, M/L, L, XL, XXL
Shimano RT26, na 6 śrub, 160 mm
Size: L, XL, XXL
Shimano RT26, na 6 śrub, 180 mm

Waga

Waga M - 25.66 lbs / 11.64 kg (z uszczelniaczem TLR, bez dętek)
Ograniczenie wagowe Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.
Materiał ramy
aluminiowa
Widelec
amortyzowany - powietrzny
Hamulce
Tarczowe - hydrauliczne
Rocznik
2025
Rozmiar koła
29"
Blokada widelca
Na goleni
5301899

Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:

1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).

2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.

3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.

4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.

5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru

Poniższy artykuł powstał w oparciu o projekt “Wsparcie zakupu elektrycznych rowerów i wózków rowerowych (Mój rower elektryczny)” przygotowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (DDZ 03.07.2024), kiedy był on w fazie konsultacji. Nie jest to więc ostateczny, obowiązujący dokument, ale i tak warto się mu przyjrzeć - w końcu według badania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, zakupem roweru elektrycznego zainteresowany jest niemal co drugi Polak!

Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?

To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:

    5 tys. zł na rower elektryczny;
    9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.

Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?

Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:

    49.41.Z - transport drogowy towarów;
    53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
    53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
    77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Ile osób załapie się na dofinansowanie?

Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.

jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?

Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?

Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.

Kiedy otrzymam dofinansowanie?

Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?

Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?

Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.

Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.

Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.

Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.

Brak opinii