Rower Woom 2
Nauka jazdy na prawdziwym rowerze? Na taki pomysł zaświecą się oczy każdemu dziecku! Rower woom 2 pozwoli łatwo przesiąść się z rowerka biegowego na rower z pedałami. W krótkim czasie maluch intuicyjnie opanuje najważniejsze umiejętności, jak pedałowanie, zdejmowanie nóg z pedałów czy utrzymanie równowagi. Z rowerem woom Twoje dziecko przeżyje niezapomniane dzieciństwo!
- rama wykonana z wysokiej jakości lekkiego stopu aluminium 6061, cieniowane rurki ramy
- geometria ramy dla początkujących oraz koła o rozmiarze 14” pozwalają najmłodszym na komfortową jazdę
- niska rama ułatwia wsiadanie i zsiadanie
- duży rozstaw kół, wygodna pozycja, mała wysokość siodełka zapewniają stabilność, dobrą równowagę i świetną zabawę
- bezpieczny, elastyczny ogranicznik skrętu zapobiega przekręceniu się kierownicy i stabilizuje jazdę na wprost
- super lekkie aluminiowe obręcze SOOPA DOOPA HOOPS
- lekkie aluminiowe piasty z uszczelnionymi łożyskami, wyposażone w mocowanie dla błotników woom SNAP
- montaż kół przy pomocy klucza imbusowego 5 mm
- 16 lekkich, niezwykle wytrzymałych szprych ze stali nierdzewnej w zaplocie krzyżowym
- lekki aluminiowy widelec
- rura sterowa 1”
- wyprzedzenie osi zapewniające wygodne prowadzenie roweru
- opony Schwalbe Little Joe – woom edition 14 x 1.4″
- wysokiej jakości lekkie opony o niskich oporach toczenia i maksymalnej przyczepności
- dętka wyposażona w zawór samochodowy
- odblaskowy pasek po bokach opony poprawiający widoczność rowerzysty
- zintegrowane 1” stery ahead
- uszczelniane maszynowe łożyska
- zintegrowana obejma blokująca
- mały, elastyczny pierścień zamocowany do ramy i widelca zapobiega całkowitemu przekręceniu się kierownicy i stabilizuje jazdę
- nowy, lekki wspornik wykonany z kutego aluminium
- 40 mm / +15°
- wspornik bezpieczny dla kolan - brak wystających śrub
- wspornik mocowany przy pomocy śrub imbusowych
- ergonomiczny kształt dopasowany do wieku
- bez szkodliwych związków
- boczne wzmocnienie chroniące przed przetarciem
- szeroka, ergonomiczna i lekka kierownica dla większej kontroli jazdy
- wykonana na wzór rowerów BMX z wysokim wzniosem dla optymalizacji pozycji podczas jazdy
- piaskowana i anodowana na czarno
- mniejsza średnica 19 mm ułatwiająca chwyt małej dłoni
- szerokość 500 mm
- anodowany, aluminiowy wspornik siodełka z oznaczeniem maksymalnego wysunięcia
- zintegrowana prowadnica zapobiega porysowaniu wspornika
- woom Ergogrip – najmniejsze uchwyty w swojej klasie
- ergonomiczny kształt uchwytów, brak toksycznych substancji
- zakończenia uchwytów o dużej średnicy dla większego bezpieczeństwa
- mocowane przy pomocy śruby
- wykonana z aluminium
- obejma z blokadą zapobiegającą przekręcaniu, wyposażona w śrubę imbusową 4 mm
- lekkie, kute korby aluminiowe o długości 80 mm i niewielkim rozstawie pedałów (współczynnik Q)
- przełożenie dla początkujących: 18 zębów z przodu i 10 z tyłu
- wąskie pedały platformowe z tworzywa sztucznego
- zamknięty wkład suportu
- wolny bieg – brak hamulca w pedałach ułatwia dzieciom ustawianie pedałów podczas ruszania
- dwa małe hamulce v-brake o mocy hamowania przystosowanej dla dzieci
- ergonomiczne klamki hamulca o zbliżonych dźwigniach i regulowanej odległości pasują do małej dłoni
- wysokiej jakości pancerze Jagwire zmniejszają tarcie i poprawiają działanie hamulca
- miękka okładzina klocka hamulcowego zapewnia dużą siłę hamowania przy niewielkim nacisku
- zielony kolor dźwigni hamulca tylnego koła i zielone klocki pomagają dziecku rozróżnić przedni i tylny hamulec
- czerwony, żółty, zielony, niebieski, fioletowy
- 5 kg (bez pedałów)
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.