Rower Trek X-Caliber 9
X-Caliber 9 to najwyższy model z rodziny X-Caliber. To gotowy do wyścigów rower górski XC stworzony z części zaprojektowanych do rywalizacji. Widelec RockShox Judy Silver ze zdalną blokadą, napęd 1x12 Shimano XT/SLX oraz kaseta z szerokim zakresem przełożeń sprawiają, że jest to doskonały wybór dla miłośników singletracków, którzy szukają wyjątkowego roweru gotowego na wyścigi.
Piasta przednia | Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza na 6 śrub, Boost110, oś przelotowa 15 mm |
---|---|
Piasta tylna | Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano MicroSpline, Boost141, 5 mm zacisk QR |
*Obręcz | Rozmiar: XS , S , M , ML , L , XL , XXL Bontrager Kovee, dwuścienne, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 28 otworów, 23 mm szerokości, zawór Presta |
Rozmiar: M , ML , L , XL , XXL Bontrager Kovee, dwuścienne, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 32 otwory, 23 mm szerokości, zawór Presta |
|
*Opona | Rozmiar: XS , S Maxxis Ardent Race, bezdętkowe, obudowa EXO, stopka zwijana, 60tpi, 27.5x2.35" |
Rozmiar: M , ML , L , XL , XXL Maxxis Ardent Race, bezdętkowe, obudowa EXO, stopka zwijana, 60tpi, 29x2.35" |
|
Element opony | Uszczelniacz Bontrager TLR, 177 ml |
Taśma na obręcz | TLR Bontrager |
Maks. rozmiar opon | Rama: 27,5 x 2,80" lub 29 x 2,40", Widelec: Patrz dane producenta |
Manetka | Shimano SLX M7100, 12-biegowa |
---|---|
Przerzutka tylna | Shimano XT M8100, długi wózek |
*Korba | Rozmiar: XS , S , M Shimano MT611, stalowa zębatka 30T, pająk aluminiowy, linia łańcucha 52 mm, 170 mm długości |
Rozmiar: ML , L , XL , XXL Shimano MT611, stalowa zębatka 30T, pająk aluminiowy, linia łańcucha 52 mm, 175 mm długości |
|
*Wkład suportu | Rozmiar: XS , S , M , ML , L , XL , XXL Shimano SM-BB52, 73 mm, gwintowany z zewnętrznym łożyskiem |
Rozmiar: XS , S , M , ML , L , XL , XXL Shimano BB-MT501 BSA |
|
Kaseta | Shimano SLX M7100, 10-51T, 12 biegów |
Łańcuch | Shimano SLX M7100, 12-biegowa |
Pedał | VP-536 nylonowe, platformowe |
Maks. wielkość zębatki | 1x: 32T |
Siodełko | Bontrager Arvada, szyny stalowe, szerokość 138 mm |
---|---|
*Sztyca | Rozmiar: XS , S , M TranzX JD-YSP18, 100 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 361 mm długości |
Rozmiar: ML , L , XL , XXL TranzX JD-YSP18, 130 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 425 mm długości |
|
*Kierownica | Rozmiar: XS Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 690 mm |
Rozmiar: S , M Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm |
|
Rozmiar: ML , L , XL , XXL Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm |
|
Chwyty | Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z obejmą |
*Wspornik kierownicy | Rozmiar: XS , S Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 60 mm długości |
Rozmiar: M , ML Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 70 mm długości |
|
Rozmiar: L Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 80 mm długości |
|
Rozmiar: XL , XXL Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 90 mm długości |
|
Stery | Półzintegrowane, uszczelniane łożyska, miski aluminiowe, góra 1-1/8”, dół 1,5” |
Hamulec | Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano, dźwignia MT4100, zacisk MT410 |
*Tarcza hamulcowa | Rozmiar: XS , S , M , ML , L , XL , XXL Shimano RT56, na 6 śrub, 180 mm |
Rozmiar: XS , S , M , ML , L , XL , XXL Shimano RT56, na 6 śrub, 160 mm |
Waga | M - 12.75 kg / 28.11 lbs |
---|---|
Ograniczenie wagowe | Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg. |
Rama | Alpha Gold Aluminium, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek przerzutek i sztycy regulowanej, mocowanie na bagażnik i nóżkę, Boost141, 5 mm QR |
---|---|
*Widelec | Rozmiar: XS , S RockShox Recon Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumienie Motion Control, blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 37 mm, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 100 mm skoku |
Rozmiar: M , ML , L , XL , XXL RockShox Recon Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumienie Motion Control, blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 42 mm, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 100 mm skoku |
|
Maks. kompatybilny skok widelca | 120mm, XS: 100mm |
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.