Rower Rondo MYLC ST
MYLC to gravelowa bestia przyszłości, która nie tylko dominuje na trudnym terenie, ale także oferuje niezrównany komfort, stabilność oraz prędkość na długich przelotach szutrowych.
Ten przełomowy rower został zaprojektowany w całkowitym oderwaniu od kanonów które wyznaczone zostały historycznie w tym segmencie przez rowery szosowe, na których bazują prawie wszystkie inne gravele na rynku. W przypadku MYLC-a sięgnęliśmy po inspiracje do świata, który jest bliższy temu w którym rowery gravelowe realnie funkcjonują, czyli do MTB.
Bardzo długi reach oraz łagodny kąt główki ramy powoduje, że rower jest wybitnie stabilny, zupełnie inaczej się zachowuje niż klasyczne gravele (czytaj: zmodyfikowane rowery przełajowe) które są w porównaniu do niego o wiele bardziej “nerwowe”.
Obszerne prześwity na opony do 700c x 47 mm, krótsza rura podsiodłowa kompatybilna z opuszczaną sztycą oraz niski przekrok to kolejne elementy które w sumie składają się na to, że MYLC jest rowerem wygodnym oraz niesamowicie dzielnym w terenie. Jadąc na MYLCu, zauważycie jak brukowe drogi na których wcześniej podskakiwaliście stają się przyjemnymi segmentami na których można płynnie pedałować w pozycji siedzącej, a zjazdy które wcześniej wywoływały strach w oczach nagle okazują się całkiem przystępnymi ścieżkami spacerowymi.
Należy zwrócić uwagę na to, że wbrew obiegowej opinii rowery długie, z łagodnymi kątami główki nie są powolne! Wręcz przeciwnie, taka geometria już od lat jest stosowana w MTB z tej prostej przyczyny, że stabilny rower pozwala rajderowi skupić się na pedałowaniu i generowaniu mocy a nie na próbie opanowywania podskakującego roweru. Człowiek męczy się o wiele mniej, może jechać dalej i dłużej. Już dziś widać, że w świecie zawodników gravel-racingu pojawiają się głosy że jest to właśnie ten kierunek w którym będą się rozwijały rowery szutrowe, więc jeśli chcecie jeździć już dziś na rowerze z przyszłości, spróbujcie MYLCa!
Specyfikacja:
- Rama: RONDO MYLC ST
- Widelec: RONDO RUUT V2 TWINTIP CARBON
- Kierownica: RONDO FLARE 420MM(XS,S), 440MM(M), 460MM(L,XL)
- Gripy: VELO COMFORT TAPE
- Mostek: RONDO 50MM(XS, S, M), 70MM(L, XL)
- Stery: UPPER STACK: ZS 44 / 28,6 LOWER STACK: EC 44/ 40 SHIS
- Siodło: SELLE ITALIA MODEL X
- Sztyca: RONDO 350 X 27.2
- Hamulce: SHIMANO GRX BR-RX400
- Tarcze: SHIMANO SMRT70 160MM/160MM
- Manetki: SHIMANO GRX ST-RX600
- Korby: RONDO DIRECT 42T 160 (XS), 170MM(S), 172.5MM(M,L), 175MM (XL)
- Suport: PF 86/SHIMANO BB RS500
- Przerzutka przednia: '-
- Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD RX812
- Kaseta: MICROSHIFT 11-42 11 SPEED
- Łańcuch: SRAM PC1130
- Piasty: RONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
- Obręcze: RONDO LIT RIM 622-23
- Oś przednia: 100/12mm/thread 1.5
- Oś tylna: 142/12mm/thread 1.75
- Opony: VITTORIA TERRENO MIX 700C X 40
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.