Rower elektryczny Trek FX+ 2
FX+ 2 to lekki miejski rower elektryczny, dzięki któremu codzienne przejażdżki są szybsze i dają więcej frajdy. Ma intuicyjny system wspomagania pedałowania, który daje uczucie naturalnej jazdy i sprawia, że wycieczki po mieście są jeszcze bardziej ekscytujące, a podjazdy to pestka. Przydatne akcesoria, takie jak bagażnik i błotniki, umożliwiają jego użytkowanie w każdych warunkach.
Rama | Alpha Gold Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, wewnętrzny akumulator, mocowania bagażnika i błotników, hamulce tarczowe Flat Mount, mocowanie podpórki, rozstaw O.L.D. piasty z silnikiem 144,5 mm |
---|---|
Widelec | FX+ ze stopu aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów hamulca, mocowania błotników, mocowania bagażnika, oś ThruSkew 5 mm |
Piasta przednia | Formula DC-20, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, 5 x 100 mm QR |
---|---|
Zacisk przedni | 132 x 5 mm zacisk QR |
Piasta tylna | Silnik Hyena w piaście, 40 Nm, 250 W |
Obręcz | Bontrager Connection, dwuścienne, 32 otwory, szerokość 20 mm, zawór Presta |
Szprychy | 14 g, ze stali nierdzewnej, czarne |
Opona | Bontrager H2 Comp, pasek odblaskowy, stopka z drutu, 30 tpi, 700 x 40c |
Maks. rozmiar opon | 700 x 50mm bez błotników, 700 x 45mm z błotnikami |
Manetka | Shimano Altus M2010, 9-biegowa |
---|---|
Przerzutka tylna | Shimano Altus M2000, długi wózek |
*Korba | Rozmiar: S, M ProWheel Pro ze stopu aluminium, stalowa zębatka narrow-wide 42T, 170 mm długości |
Rozmiar: L, XL ProWheel Pro ze stopu aluminium, stalowa zębatka narrow-wide 42T, 175 mm długości |
|
Wkład suportu | Czujnik momentu obrotowego, gwintowany, oś 122,5 mm |
Kaseta | Shimano HG200, 11-36, 9-rzędowa |
Łańcuch | KMC E9S, 9-rzędowy |
Pedał | antypoślizgowe pedały z odblaskami |
Maks. wielkość zębatki | 1x: 42T |
Siodełko | Bontrager Sport |
---|---|
*Sztyca | Rozmiar: S, M Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 330 mm |
Rozmiar: L, XL Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 400 mm |
|
*Kierownica | Rozmiar: S, M Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 600 mm |
Rozmiar: L, XL Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 660 mm |
|
Chwyty | Bontrager XR Endurance Comp, z obejmą |
*Wspornik kierownicy | Rozmiar: S, M Bontrager Comp, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 90 mm długości |
Rozmiar: L, XL Bontrager Comp, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 100 mm długości |
|
Zestaw hamulcowy | Hydrauliczne hamulce tarczowe Promax DSK-927, flat mount, tarcza 160 mm |
Rozmiar tarczy | Maks. średnice tarcz hamulcowych: 160mm przód & tylu |
Bateria | 250 Wh, zintegrowany w rurze dolnej, kompatybilny z Range Extender |
---|---|
Ładowarka | 2 A, wyjście 42 V, wejście 100-240 V AC |
*Oświetlenie | Rozmiar: S, M, L, XL Herrmans MR4, dioda 120 lumenów |
Rozmiar: S, M, L, XL Spanninga Solo |
|
Komputer | Wyświetlacz LED |
Nóżka | Pletscher Comp 18 |
Bagażnik Cargo | Tylny bagażnik aluminiowy kompatybilny z MIK, maks. ładowność 25 kg |
*Błotnik | Rozmiar: S, M, L, XL Plastikowe błotniki SKS, tył |
Rozmiar: S, M, L, XL Plastikowe błotniki SKS, przód |
Waga | M - 17.69 kg / 38.99 lbs |
---|---|
Ograniczenie wagowe | Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi |
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.