Rower elektryczny Trek Powerfly FS 7 Gen 3
Powerfly FS 7 to elektryczny rower górski full suspension gotowy na trudy szlaków. Jego potężny napęd Bosch pomaga pokonywać strome podjazdy, umożliwiając dłuższe i bardziej wymagające przejażdżki. Manetka LED inteligentnego systemu i wyświetlacz Kiox łączą się z aplikacją eBike Flow, umożliwiając śledzenie aktywności, nawigację i łączność poprzez Bluetooth podczas jazdy, a wysokiej jakości zawieszenie zapewnia wydajną i płynną jazdę po wyboistym terenie.
* Uwaga – jeśli nie podano inaczej, specyfikacja dotyczy wszystkich rozmiarów
Rama z widelcem
Rama
Alpha Platinum Aluminum, zintegrowany wymienny akumulator RIB (ang. Removable Integrated Battery), zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek, osłona Motor Armor, łącznik wahacza, mocowanie bagażnika i błotników, ABP, Boost148, 100 mm skoku
*Widelec
Rozmiar:
XS , S
RockShox 35 Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumienie Motion Control, blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, powiększona korona dla eMTB, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 100 mm skoku
Rozmiar:
M , L , XL
RockShox 35 Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumienie Motion Control, blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, powiększona korona dla eMTB, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 120 mm skoku
Amortyzator
RockShox SID Lux Select+, 190 x 45 mm
Maks. kompatybilny skok widelca
120mm (w rozmiarach XS i S: 520mm od osi do korony, w rozmiarach M i większych: 545mm od osi do korony)
Koła
*Koło przednie
Rozmiar: XS , S
Bontrager Line Comp 30, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, tarcza na 6 śrub, Boost110, sztywna oś przelotowa 15 mm, 27.5 cali
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager Line Comp 30, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, tarcza na 6 śrub, Boost110, sztywna oś przelotowa 15 mm, 29 cali
*Koło tylne
Rozmiar: XS , S
Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, na 6 śrub, Boost148, oś przelotowa 12 mm, 27.5 cali
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, na 6 śrub, Boost148, sztywna oś przelotowa 12 mm, 29 cali
Zacisk tylny
Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
*Opona
Rozmiar: XS , S
Bontrager XR4 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściany boczne Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 27,5x2,40”
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager XR4 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściany boczne Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 x 2,40”
Maks. rozmiar opon
Ramme 29x2,40" (XS & S: 27,5x2,60"), Gaffel: Se produsent
System elektryczny
Bateria
Bosch PowerTube 625 Wh, system inteligentny
Ładowarka Bosch Standard 4 A, 230 V, system inteligentny
*Komputer
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
Plot ze wskaźnikami LED do inteligentnego systemu Bosch
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
Bosch Kiox 300, system inteligentny
Silnik
Bosch Performance Line CX, system inteligentny, magnezowa obudowa silnika, 85 Nm
Napęd
Manetka
Shimano SLX M7100, 12-biegowa
Przerzutka tylna
Shimano XT M8100, długi wózek
Korba
E*thirteen E*spec Plus, 165 mm długości
Zębatka przednia
E*thirteen, 36T, stal
Kaseta
Shimano Deore M6100, 10-51, 12-rzędowa
Łańcuch
Shimano SLX M7100, 12-biegowa
Pedał
VP-536 nylonowe, platformowe
Maks. wielkość zębatki
1x: 46T, min. 34T
Komponenty
Siodełko
Bontrager Arvada, szyny stalowe, szerokość 138 mm
*Sztyca
Rozmiar: XS , S , M
TranzX JD-YSP18, 100 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 361 mm długości
Rozmiar: L , XL
TranzX JD-YSP18, 130 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 425 mm długości
Kierownica
Bontrager Rhythm Comp, ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
Chwyty
Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z obejmą
*Wspornik kierownicy
Rozmiar: XS , S
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 60 mm długości
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager Elite, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 70 mm długości
Stery
FSA IS-2
*Hamulec
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
Hydrauliczne hamulce tarczowe 4-tłoczkowe SRAM DB 8
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
4-tłoczkowy hamulec tarczowy Shimano, dźwignia MT6100, zacisk M6120
*Tarcza hamulcowa
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
SRAM CenterLine, mocowanie na 6 śrub, zaokrąglone krawędzie, 200 mm
Rozmiar: XS , S , M , L , XL
Shimano RT66, na 6 śrub, 203 mm
Rozmiar tarczy
Maks. średnice tarcz hamulcowych - Rama: 203mm, Widelec: zgodnie ze specyfikacją producenta widelca
Akcesoria
Błotnik
Niestandardowy błotnik Trek Powerfly 29-calowy
Waga
M - 24.78 kg / 54.64 lbs (z uszczelniaczem TLR, bez dętek)
Ograniczenie wagowe Maksymalne obciążenie tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.