Rower Trek Fuel Ex 5 29"

Zapytaj o dostępność mailowo lub telefonicznie!
9 599,00 zł
Brutto

Fuel EX 5 to sposób na rozpoczęcie jazdy na rowerach na szlaki full suspension. Poskramiające szlaki zawieszenie z przodu i z tyłu, napęd 1x12 Shimano, regulowana sztyca podsiodłowa pozwalająca zejść nisko na zjazdach i hydrauliczne hamulce tarczowe czynią z Fuel EX 5 wyjątkowo korzystny i sprawny, a jednocześnie wszechstronny rower górski.

Kolor
  • Lithium Grey/Marigold
  • Matte Dnister Black
Rozmiar

Darmowa i szybka dostawa
Odbierz osobiście
Rama Alpha Platinum Aluminium, zwężana główka ramy, Knock Block, wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak, osłona rury dolnej, ISCG 05, łącznik wahacza ze stopu magnezu, Mino Link, ABP, Boost148, 130 mm skoku
*Widelec
Size: S , M , ML , L , XL , XXL
RockShox Recon Silver, sprężyna DebonAir, tłumienie Motion Control, zwężana rura sterowa, przesunięcie 42 mm, Boost110, Maxle Stealth, 140 mm skoku
*Amortyzator
Size: S , M , ML , L , XL , XXL
X-Fusion Pro 2, 2-pozycyjne tłumienie, 210 x 55 mm
Maks. kompatybilny skok widelca 150mm (561mm axle-to-crown)

Koła
*Koło tylne
Alex MD35 rim/MST148A Boost hub, 29'', 32H, 14 Gauge Spokes, Micro Spline Freehub, Black rim graphics, spokes, and nipples
Piasta przednia Bontrager ze stopu, 6-śrubowe, Boost110, oś przelotowa 15 mm
*Piasta tylna Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, oś ze stopu aluminium, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm
Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, na 6 śrub, bębenek Shimano MicroSpline, Boost148, oś przelotowa 12 mm
Zacisk tylny Bontrager Switch z osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Obręcz Alex MD35, przystosowane do zastosowania bezdętkowego, 32 otwory, 35 mm szerokości, zawór Presta
Szprychy 14 g, ze stali nierdzewnej
*Opona

Bontrager XR4 Comp, stopka z drutu, 30 tpi, 29 x 2,60"
Taśma na obręcz Bontrager TLR
Maks. rozmiar opon Rama: 29 x 2,60" Widelec: Patrz dane producenta

Napęd
Manetka Shimano Deore M6100, 12-biegowa
Przerzutka tylna Shimano Deore M6100, długi wózek
*Korba Size: XS , S , M , ML , L
Shimano MT511, zębatka 30T ze stali, Boost, 170 mm długości
Size: M , ML , L , XL , XXL
Shimano MT511, zębatka 30T ze stali, Boost, 175 mm długości
Wkład suportu Shimano MT500, 92 mm, PressFit
Kaseta Shimano Deore M6100, 10-51, 12-rzędowa
Łańcuch Shimano Deore M6100, 12-biegowa
Maks. wielkość zębatki 34T

Komponenty
Siodełko Bontrager Arvada, szyny stalowe, szerokość 138 mm
*Sztyca
Size: M , ML , L , XL , XXL
TranzX JD-YSP18, 130 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 425 mm długości
Kierownica Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
Chwyty Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z obejmą
Wspornik kierownicy Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stopni, 50 mm długości
Stery Wbudowana ochrona Knock Block, zakres 58 stopni, uszczelniane łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1,5"
Hamulec Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano, dźwignia MT201, zacisk MT200
Tarcza hamulcowa Shimano RT56, na 6 śrub, 180 mm

Waga

Waga M - 34.61 lbs / 15.7 kg
Ograniczenie wagowe Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.

Materiał ramy
aluminiowa
Widelec
amortyzowany - powietrzny
Hamulce
Tarczowe - hydrauliczne
Rocznik
2023
Rozmiar koła
29"
Blokada widelca
Na goleni
5260695

Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:

1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).

2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.

3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.

4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.

5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru

Poniższy artykuł powstał w oparciu o projekt “Wsparcie zakupu elektrycznych rowerów i wózków rowerowych (Mój rower elektryczny)” przygotowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (DDZ 03.07.2024), kiedy był on w fazie konsultacji. Nie jest to więc ostateczny, obowiązujący dokument, ale i tak warto się mu przyjrzeć - w końcu według badania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, zakupem roweru elektrycznego zainteresowany jest niemal co drugi Polak!

Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?

To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:

    5 tys. zł na rower elektryczny;
    9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.

Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?

Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:

    49.41.Z - transport drogowy towarów;
    53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
    53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
    77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Ile osób załapie się na dofinansowanie?

Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.

jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?

Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?

Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.

Kiedy otrzymam dofinansowanie?

Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?

Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?

Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.

Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.

Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.

Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.

Brak opinii