Madone SLR 7 Gen 8
Madone SLR 7 Gen 8 to nad wyraz aerodynamiczny i lekki rower szosowy stworzony do ścigania. Jego rama z włókna węglowego OCLV Seri 900 jest nie tylko aerodynamiczna, ale także wyjątkowo lekka, a więc idealna na błyskawiczne podjazdy. Dzięki lekkiej technologii IsoFlow wbudowanej w ramę model Madone nie poświęca komfortu na rzecz prędkości. Aby zapewnić każdą możliwą przewagę aero, Madone SLR wyposażony jest w aerodynamiczne bidony i koszyki bidonu RSL, które dodatkowo ograniczają opory. Ta maszyna wyposażona jest w napęd Shimano Ultegra Di2, koła z włókna węglowego i jednoczęściową aerodynamiczną kierownicę/mostek Trek RSL.
Rama
Włókno węglowe OCLV Serii 900, kształty rur Full System Foil, rura podsiodłowa IsoFlow, system sterów RCS, prowadzenie przewodów przystosowane wyłącznie do elektronicznych, aerodynamiczna prowadnica łańcucha z możliwością demontażu, suport T47, hamulce tarczowe flat mount, uniwersalny hak przerzutki UDH, sztywna oś przelotowa 142x12 mm
Widelec
Madone Gen 8 full carbon, tapered carbon steerer, internal brake routing, flat mount disc, 12x100mm chamfered thru axle
Waga
Waga ML - 7.31 kg / 16.12 lbs (z uszczelniaczem TLR, bez dętek)
Ograniczenie wagowe Maksymalne obciążenie tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 125 kg.
System elektryczny
Bateria Shimano BT-DN300
Ładowarka Z kablem do ładowania
Napęd
Manetka
Shimano Ultegra R8170 Di2, 12-biegowa
Przerzutka przednia
Shimano Ultegra R8150 Di2, zintegrowana, ciąg dolny
Przerzutka tylna
Shimano Ultegra R8150 Di2, maks. zębatka 34T
*Korba
Rozmiar: XS, S
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 165 mm długości
Rozmiar: M
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 170 mm długości
Rozmiar: ML, L
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 172,5 mm długości
Rozmiar: XL
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 175 mm długości
Wkład suportu
Praxis, gwintowany T47, wewnętrzne łożyska
Kaseta
Shimano Ultegra R8101, 11-30, 12-rzędowa
Łańcuch
Shimano Ultegra/XT M8100, 12-biegowa
Maks. wielkość zębatki
1x: 54T, 2x: 56/43
Koła
Koło przednie
Bontrager Aeolus Pro 51, włókno węglowe OCLV, Tubeless Ready, oś przelotowa 100 x 12 mm
Koło tylne
Bontrager Aeolus Pro 51, włókno węglowe OCLV, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, bębenek Shimano 11/12-rzędowy, sztywna oś przelotowa 142 x 12 mm
Zacisk przedni
Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Zacisk tylny
Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Obręcz
Bontrager Aeolus Pro 30, włókno węglowe OCLV, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready
Opona
Pirelli P Zero Race, 120 TPI, technologia bezdętkowa, 700 x 28 mm
Element opony
Uszczelniacz Bontrager TLR, 177 ml
Maks. rozmiar opon
32 mm (zgodnie z wymiarami, szczegóły znajdziesz w instrukcji)
Komponenty
*Siodełko
Rozmiar: XS, S
Bontrager Aeolus P2 Pro, szyny z włókna węglowego, szerokość 155 mm
Rozmiar: M, ML, L, XL
Bontrager Aeolus Pro, szyny z włókna węglowego, szerokość 145 mm
*Sztyca
Rozmiar: XS, S, M
Aerodynamiczna nasadka masztu podsiodłowego Madone z włókna węglowego, przesunięcie 0 mm, krótka
Rozmiar: ML, L, XL
Aerodynamiczna nasadka masztu podsiodłowego Madone z włókna węglowego, przesunięcie 0 mm, długa
*Kierownica i wspornik (zintegrowane)
Rozmiar: XS
Zintegrowana kierownica/mostek Trek Aero RSL, włókno węglowe OCLV, dopasowanie wyścigowe, zasięg 80 mm, głębokość 124 mm, szerokość przy klamkomanetkach 35 cm, szerokość przy chwycie dolnym 38 cm, długość mostka 80 mm
Rozmiar: S
Zintegrowana kierownica/mostek Trek Aero RSL, włókno węglowe OCLV, dopasowanie wyścigowe, zasięg 80 mm, głębokość 124 mm, szerokość przy klamkomanetkach 37 cm, szerokość przy chwycie dolnym 40 cm, długość mostka 90 mm
Rozmiar: M
Zintegrowana kierownica/mostek Trek Aero RSL, włókno węglowe OCLV, dopasowanie wyścigowe, zasięg 80 mm, głębokość 124 mm, szerokość przy klamkomanetkach 39 cm, szerokość przy chwycie dolnym 42 cm, długość mostka 90 mm
Rozmiar: ML, L
Zintegrowana kierownica/mostek Trek Aero RSL, włókno węglowe OCLV, dopasowanie wyścigowe, zasięg 80 mm, głębokość 124 mm, szerokość przy klamkomanetkach 39 cm, szerokość przy chwycie dolnym 42 cm, długość mostka 100 mm
Rozmiar: XL
Zintegrowana kierownica/mostek Trek Aero RSL, włókno węglowe OCLV, dopasowanie wyścigowe, zasięg 80 mm, głębokość 124 mm, szerokość przy klamkomanetkach 41 cm, szerokość przy chwycie dolnym 44 cm, długość mostka 110 mm
Tarcza hamulcowa
Shimano CL800, mocowaniem centerlock, 160 mm
Rozmiar tarczy
Maksymalna średnica tarczy: 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.