Rower elektryczny Trek Powerfly FS 4 Gen 3
Powerfly FS 4 to elektryczny rower górski full suspension wręcz rwący się do szlaków. Jego płynnie pracujące zawieszenie pochłania nierówności terenu, a potężny napęd elektryczny Bosch zwiększa możliwości pokonywania długich i stromych podjazdów przez wiele kilometrów singletracków. Nowa manetka LED od Bosch i wyświetlacz Kiox łączą się z aplikacją eBike Flow, umożliwiając śledzenie aktywności, nawigację i łączność poprzez Bluetooth.
Uwaga – jeśli nie podano inaczej, specyfikacja dotyczy wszystkich rozmiarów
Rama z widelcem
Rama Alpha Platinum Aluminum, zintegrowany wymienny akumulator RIB (ang. Removable Integrated Battery), zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek, osłona Motor Armor, łącznik wahacza, mocowanie bagażnika i błotników, ABP, Boost148, 100 mm skoku
*Widelec Rozmiar: XS , S
SR Suntour XCR 34, sprężyna powietrzna, tłumienie LO R, blokada hydrauliczna, zwężana rura sterowa, powiększona korona pod eMTB, przesunięcie 41mm, Boost110, oś przelotowa 15 mm na śrubę, 100 mm skoku
Rozmiar: M , L , XL
SR Suntour XCR 34, sprężyna powietrzna, tłumienie LO R, blokada hydrauliczna, zwężana rura sterowa, powiększona korona pod eMTB, przesunięcie 44 mm, Boost110, oś przelotowa 15 mm na śrubę, 100 mm skoku
Amortyzator SR Suntour Edge R, 190 mm x 45 mm
Maks. kompatybilny skok widelca 120mm (540mm od osi do korony), w rozmiarach XS i S: 120mm (520mm od osi do korony)
Koła
Piasta przednia Bontrager, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, oś ze stopu aluminium, tarcza na 6 śrub, Boost110, oś przelotowa 15 mm
Piasta tylna Bontrager ze stopu aluminium, z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi, oś ze stopu aluminium, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano 8/9/10, Boost148, oś przelotowa 12 mm
Zacisk tylny Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia
Obręcz Bontrager Kovee, dwuścienne, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 32 otwory, 23 mm szerokości, zawór Presta
*Opona Rozmiar: XS , S
Bontrager XT3 Comp, stopka z drutu, 30 tpi, 27,5 x 2,40”
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager XT3 Comp, stopka z drutu, 30 tpi, 29 x 2,40”
Maks. rozmiar opon Rama: 29 x 2,60" (XS i S: 27,5 x 2,60"), Widelec: Patrz dane producenta
System elektryczny
Bateria Bosch PowerTube 625 Wh, system inteligentny
Ładowarka Bosch Standard 2 A, 230 V, system inteligentny
Komputer Bosch Purion 200
Silnik Bosch Performance Line CX, system inteligentny, magnezowa obudowa silnika, 85 Nm
Napęd
Manetka Shimano U4000, 9-rzędowa
Przerzutka tylna Shimano CUES U4000
Korba FSA Bosch CK-220, zębatka 36T, 165 mm długości
Zębatka przednia FSA, 36T, stal
Kaseta Shimano LINKGLIDE LG300, 11-46, 9-rzędowa
Łańcuch Shimano LG500, 9/10/11 biegów
Pedał VP-536 nylonowe, platformowe
Maks. wielkość zębatki 1x: 46T
Komponenty
Siodełko Bontrager Arvada, szyny stalowe, szerokość 138 mm
*Sztyca Rozmiar: XS , S , M
TranzX JD-YSP18, 100 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 361 mm długości
Rozmiar: L , XL
TranzX JD-YSP18, 130 mm skoku, wewnętrzne prowadzenie linki, 31,6 mm, 425 mm długości
Kierownica Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 720 mm
Chwyty Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z obejmą
*Wspornik kierownicy Rozmiar: XS , S
Bontrager Comp, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 60 mm długości
Rozmiar: M , L , XL
Bontrager Comp, 31,8 mm, zgodny z Blendr, 7 stopni, 70 mm długości
Stery FSA IS-2
Tarcza hamulcowa Tektro, na 6 śrub, 203 mm
Zestaw hamulcowy Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-M275
Rozmiar tarczy Maks. średnice tarcz hamulcowych - Rama: 203mm, Widelec: zgodnie ze specyfikacją producenta widelca
Waga
Waga M - 25.65 kg / 56.55 lbs (z dętkami)
Ograniczenie wagowe Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w informacjach o produktach zawartych na tej stronie, w dowolnym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia, w tym w odniesieniu do produktów, specyfikacji, modeli, kolorów, materiałów i cen. Ze względu na problemy z łańcuchem dostaw może dojść do zastąpienia części innymi kompatybilnymi w dowolnej chwili, bez wcześniejszego powiadomienia.
Masy rowerów i ram zostały podane dla pomalowanych ram w wersji przedprodukcyjnej w momencie publikacji. Masy w finalnej wersji produkcyjnej mogą się różnić.
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.