District+ 1 Lowstep
District+ 1 z niskim przekrokiem to niezawodny rower elektryczny, dzięki któremu przemieszczanie się po mieście to czysta radość. Ma ramę o niskim przekroku ułatwiającą wsiadanie i wyposażony jest w niewymagającą wielu konserwacji przerzutkę w piaście, niezawodny elektryczny układ napędowy Bosch oraz hydrauliczne hamulce tarczowe dla pewnego hamowania w każdych warunkach. Dodatkowo, wyposażony jest w rozwiązania użytkowe potrzebne do codziennej jazdy, takie jak błotniki, lampki i bagażnik tylny.
* Uwaga – jeśli nie podano inaczej, specyfikacja dotyczy wszystkich rozmiarów
Rama z widelcem
Rama Alpha Smooth Aluminium, Bosch Compact PowerTube i napęd pasowy, wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, hamulec tarczowy mocowany bezpośrednio
Widelec Verve alloy, threadless steel steerer, ThruSkew QR
Koła
*Piasta przednia Rozmiar: S, M, L
Shimano Tourney HB-QC300, centerlock
Rozmiar: S, M, L
Shimano TX505 z mocowaniem centerlock
Zacisk przedni 132 x 5 mm zacisk QR, ThruSkew
Piasta tylna Shimano Nexus C3001, centerlock, 7-rzędowa
Obręcz Bontrager Connection, dwuścienne, 32 otwory, szerokość 20 mm, zawór Presta
Szprychy 14 g, ze stali nierdzewnej, czarne
Opona Bontrager H2 Comp, stopka z drutu, 30 tpi, 27,5 x 2,00”
Maks. rozmiar opon 650 x 50 mm
System elektryczny
Bateria Bosch CompactTube 400 Wh
Ładowarka Bosch Standard 2 A, 230 V, system inteligentny
Komputer Plot ze wskaźnikami LED do inteligentnego systemu Bosch
Silnik Bosch Active, system inteligentny, 40 Nm, 32 km/h (maks. wspomaganie do 25 km/h w UE oraz w regionie Azji i Pacyfiku)
Napęd
Manetka Shimano Nexus Revo, 7-biegowa
Korba ProWheel ze stopu aluminium, 170 mm długości
Zębatka przednia ProWheel 38T, stalowa, z wąskimi/szerokimi zębami, z osłoną ze stopu aluminium
Kaseta 18T
Łańcuch Shimano HG40, 6/7/8-rzędowa
Pedał antypoślizgowe pedały z odblaskami
Maks. wielkość zębatki 1x: 40T
Komponenty
Siodełko Selle Royal Nuvola
Sztyca Bontrager ze stopu aluminium, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm, długość 330 mm
Kierownica Stop, obejma 31,8 mm, wznios 25 mm, szerokość 630 mm
Chwyty Herrmans Clik, ergonomiczne, z blokadą
*Wspornik kierownicy Rozmiar: S, M
Bontrager ze stopu aluminium, zacisk 31,8 mm, regulowany wznios, zgodny z Blendr, 85 mm długości
Rozmiar: L
Bontrager ze stopu aluminium, zacisk 31,8 mm, regulowany wznios, zgodny z Blendr, 105 mm długości
Hamulec Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano MT200
Tarcza hamulcowa Shimano RT10, centerlock, 160 mm
Akcesoria
*Oświetlenie Rozmiar: S, M, L
Herrmans MR-GO, 100 lumenów, 35 luksów
Rozmiar: S, M, L
Spanninga SOLO dla roweru elektrycznego
Nóżka Pletscher Comp Flex 18
Bagażnik Cargo Bagażnik tylny ze stopu aluminium kompatybilny z MIK
Błotnik Szerokie błotniki SKS z tworzywa sztucznego
Waga
Waga M - 24.30 kg / 53.58 lbs
Ograniczenie wagowe Maksymalne obciążenie tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w informacjach o produktach zawartych na tej stronie, w dowolnym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia, w tym w odniesieniu do produktów, specyfikacji, modeli, kolorów, materiałów i cen. Ze względu na problemy z łańcuchem dostaw może dojść do zastąpienia części innymi kompatybilnymi w dowolnej chwili, bez wcześniejszego powiadomienia.
Masy rowerów i ram zostały podane dla pomalowanych ram w wersji przedprodukcyjnej w momencie publikacji. Masy w finalnej wersji produkcyjnej mogą się różnić.
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru
Ile wyniesie dofinansowanie do roweru elektrycznego?
To oczywiście informacja, która interesuje Cię najbardziej: dopłata wyniesie do 50% kosztu zakupu, ale nie więcej niż:
5 tys. zł na rower elektryczny;
9 tys. zł na elektryczny rower cargo (transportowy) lub wózek rowerowy.
Dla kogo dofinansowanie z programu “Mój rower elektryczny”?
Program skierowany jest zarówno do osób fizycznych kupujących rower do użytku prywatnego, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w jednym z obszarów:
49.41.Z - transport drogowy towarów;
53.10.Z - działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego);
53.20.Z - pozostała działalność pocztowa i kurierska;
77.21.Z - wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ile osób załapie się na dofinansowanie?
Program zakłada dofinansowanie zakupu co najmniej 46 667 rowerów. Przy pojedynczej dopłacie 5000 zł, budżet 300 mln zł wystarczy dla 60 000 beneficjentów. Biorąc pod uwagę zainteresowanie - raczej warto będzie pospieszyć się ze złożeniem wniosku.
jak i gdzie uzyskac dofinansowanie do roweru elektrycznego w 2024
Kiedy rusza program “Mój rower elektryczny”?
Ponieważ “Mój rower elektryczny” to na razie projekt, nie ma na razie konkretnej daty rozpoczęcia przyjmowania wniosków. Nabór będzie jednak odbywać się w trybie ciągłym w latach 2025-2029 lub (co bardziej prawdopodobne) do wyczerpania środków.
Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?
Sposób składania i rozpatrywania wniosków, wraz ze stosownymi formularzami, zostanie opublikowany na stronie NFOŚiGW.
A co, jeśli już kupiłem rower elektryczny?
Dofinansowanie będzie można otrzymać na rowery zakupione w okresie od 30.06.2024 do 30.05.2029.
Kiedy otrzymam dofinansowanie?
Dotacja będzie udzielana w formie refundacji po zakupie roweru. Warto jednak pamiętać, że przy zakupie na raty, za datę zakupu uznaje się datę spłaty ostatniej raty. Z kolei zakup w leasingu w ogóle nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Na ile rowerów mogę dostać dotację?
Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do większej liczby rowerów, ale każdy będzie wymagał złożenia oddzielnego wniosku. Osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie na jeden rower, chyba że we wniosku wskaże współwłaścicieli zakupionych pojazdów.
Jakie rowery elektryczne łapią się na dofinansowanie?
Przede wszystkim będą to rowery w rozumieniu ustawy “prawo o ruchu drogowym”, czyli takie, w których wspomaganie o mocy znamionowej ciągłej 250W działa automatycznie tylko podczas pedałowania (bez manetki “gazu”), do prędkości 25 km/h.
Będą też musiały spełniać wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, czyli m.in. posiadać przednią i tylną lampkę, tylny odblask, sygnał dźwiękowy (dzwonek) i co najmniej jeden sprawny hamulec. Rower można doposażyć w te akcesoria, jednak ich zakup nie zostanie objęty dofinansowaniem.
Co więcej, program obejmie rowery nowe, wyprodukowane maksymalnie 24 miesiące przed datą zakupu, przez producenta pochodzącego z kraju UE. Warto więc uważać na dalekowschodnich producentów oraz wyprzedaże rowerów z roczników starszych, niż 2023.
Projekt narzuca też minimalny zasięg wynoszący 50 km oraz akumulator w technologii litowo-jonowej (lub podobnej) o pojemności minimum 10Ah. Producenci częściej posługują się jednostką watogodzin - w przypadku najpopularniejszych systemów działających pod napięciem 36V, 10Ah przekłada się na 360 Wh, a w silnikach 48-woltowych - 480 Wh. Akumulator musi być zamontowany “w sposób utrudniający jego wyciągnięcie osobom postronnym” - trudno powiedzieć, czy w praktyce oznacza to zamykanie kluczykiem, czy też np. montaż kluczem imbusowym.