Rower szosowy Trek Domane AL 2 Gen 4
Domane AL 2 to szybki i wszechstronny wyczynowy rower szosowy, idealny dla każdego, kto zaczyna szosową przygodę. Rama z Alpha Aluminium, prześwit na większe opony, 8-rzędowy napęd Shimano Claris, mocowania bagażnika, błotników i na rurze górnej, oraz pozycja zapewniająca wygodę przez cały dzień sprawiają, że Domane AL 2 jest doskonały do grupowych przejażdżek, szybkich dojazdów, a nawet wypraw poza utwardzone trasy na większość szutrów.
* Uwaga – jeśli nie podano inaczej, specyfikacja dotyczy wszystkich rozmiarów
Rama | Alpha Aluminium Serii 100, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, mocowania błotników, hamulce tarczowe flat mount, uniwersalny hak UDH, sztywna oś przelotowa 142 x 12 mm |
---|---|
Widelec | Domane AL carbon, tapered carbon steerer, internal brake routing, fender mounts, flat mount disc, 12x100mm thru axle |
Waga | 56 - 10.55 kg / 23.26 lbs |
---|---|
Ograniczenie wagowe | Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 125 kg. |
*Manetka | Rozmiar: 44, 49, 52, 54, 56, 58, 61 Shimano Claris ST-R2000-R, 8 speed, right |
---|---|
Rozmiar: 44, 49, 52, 54, 56, 58, 61 Shimano Claris ST-R2000-L, 8 speed, left |
|
Przerzutka przednia | Shimano Claris R2000, obejma 31,8 mm |
Przerzutka tylna | Shimano Claris R2000, średni wózek, maks. zębatka 34T |
*Korba | Rozmiar: 44 Shimano RS200, 50/34 (kompaktowa), 165 mm długości |
Rozmiar: 49, 52, 54 Shimano RS200, 50/34 (kompaktowa), 170 mm długości |
|
Rozmiar: 56, 58, 61 Shimano RS200, 50/34 (kompaktowa), 175 mm długości |
|
Wkład suportu | Shimano UN300, 68 mm, gwintowany, uszczelniane łożyska, oś 110 mm |
Kaseta | Shimano HG31, CS-HG31, 11-32, 8 speed |
Łańcuch | Shimano Sora HG71, 8 speed |
Maks. wielkość zębatki | 1x: 50T, 2x: 50/34 |
Piasta przednia | Formula RX-512 ze stopu aluminium, pod tarcze na 6 śrub, oś przelotowa 100 x 12 mm |
---|---|
Zacisk przedni | Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia |
Piasta tylna | Formula RX-142, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, bębenek Shimano 11-rzędowy, oś przelotowa 142 x 12 mm |
Zacisk tylny | Bontrager Switch ze sztywną osią przelotową, zdejmowana dźwignia |
Obręcz | Bontrager Paradigm SL, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 24 otwory, 21 mm szerokości, zawór Presta |
Szprychy | 14 g, ze stali nierdzewnej, czarne |
Opona | Bontrager R1 Hard-Case Lite, stopka z drutu, 60 tpi, 700 x 32 mm |
Maks. rozmiar opon | 38mm bez błotników, 35mm z błotnikami |
Czy można odliczyć cały VAT przy zakupie roweru? Oczywiście że TAK!
Poniżej najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców:
1. Kto może rozliczyć koszty?
Mogą to zrobić osoby prowadzące działalność gospodarczą, rozliczające się liniowo lub według skali podatkowej (na zasadach ogólnych).
2. Jakiej wartości może być rower, którego zakup chcielibyśmy wrzucić w koszty?
Rower może być dowolnej wartości. Nie jest prawdą że cena roweru nie może przekraczać 3500,-PLN.
Mały przedsiębiorca, czyli taki który nie robi rocznie więcej niż 2 mln € obrotu może jednorazowo wrzucić w koszty zakup do kwoty ~ 55 tys. €.
3. Czy konieczne jest udowodnienie roweru w firmie?
Przepisy podatkowe nie wykluczają wprost danego wydatku z kosztów uzyskania przychodów, ale zakup musi spełniać pewne warunki.
Koszt powinien być związany z uzyskaniem przychodu, ewentualnie utrzymaniem jego źródła. Rower "wrzucamy w koszty" jako środek transportu,
który będziemy wykorzystywać do komunikacji pomiędzy np. siedzibą firmy a klientami czy miejscami wykonywania usług związanych z działalnością.
4. Jaka wartość podatku podlega odliczeniu?
Przy zakupie roweru "na firmę" jak i eksploatacyjnych części rowerowych przysługuje Ci prawo do odliczenia 100% podatku VAT.
5. Czy jeżeli rozliczam już w firmie samochód, mogę jednocześnie rozliczać rower?
Tak, jednoczesne rozliczanie samochodu i roweru nie stanowi problemu. Jako przedsiębiorca musisz mieć możliwość udowodnienia przeznaczenia roweru do celów firmowych (patrz pkt. 3)
lub określenia kiedy korzystasz z samochodu, a kiedy z roweru